چین در میان کشورهای شرق آسیا به دلیل قدمت تمدن، وسعت، تعداد جمعیت و تاثیر تمدنی بر کشورهای پیرامون خود (کره، ژاپن و ...) دارای اهمیت است.
چینی ها در حدود 1700 سال پیش از میلاد، وارد مرحله شهرنشینی شدند و نخستین سلسله های شانگ، چو، چین، هان سلسله موسوم به شش پادشاهی تانگ، سونگ، یوان (سلسله مغولی چین) مینگ و چینگ در تعالی هنرهای چین سهم مهم تری دارند.
در دوره های شانگ و چو، ساخت اشیای مفرغی شکوفا شد در دوره سلسله چین که نام خود را به این سرزمین داده است وحدت سیاسی و فرهنگی پدید آمد. در دوره هان، ارتباط چین با جهان غرب (آتن و روم) گسترش یافت و جاده ابریشم گشوده شد.
در دوره تانگ، بافت پارچه های ابریشمی و ساخت ظروف چینی به اوج خود رسید و ارتباط مسلمانان با چین شروع و ظروف چینی وارد بازارهای اسلامی شدند. در دوره سونگ، نقاشی به اوج خود رسید...
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 7 حجم فایل: 17 کیلوبایت قیمت: 9000 تومان
دانلود تحقیقبا موضوع آشنایی با سبک سوررئالیسم یا وهمگری،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
یکی از بهترین نمونههای تعامل میان دستآوردهای متفاوت در دانشهای بشری و تأثیر یک تئوری علمی بر دیگر عرصههای معرفت، مبحث ضمیر ناخودآگاه فروید و تأثیر آن بر روانشناسی جدید، فیلسوفان اگزیستانسیالیست و همچنین هنرمندان سوررئالیست است. فروید معتقد بود انسان همچون کوه یخی میماند که یکدهم آن روی آب است و نُهدهم آن زیر آب است و بخش معظم شخصیت انسان را برآیندی از آموختههای ناخودآگاه انسان در گذشته او میدانست؛ حتی بر این باور بود که بسیاری از علایق، سلیقهها، تنفرها، امیال، و حب و بغضهای او تحت تأثیر آموختههای ناهوشیارانه پیشین او است، به طوری که انسان بدون آنکه دلیل علائق و سلیقههای خود را بداند، برخوردار از ویژگیهایی است که ناخواسته تحت تأثیر محیط، دوستان، والدین، رخدادها، محدودیتها، ناکامیها و شرایط اجتماعی در وجودش تحقق یافته است.
نظریهی ضمیر ناخودآگاه را باید از انگشتشمار نظریههایی دانست که در قرن بیستم توانست بر علوم متفاوت تأثیر ژرف گذارد و مورد بهرهبرداری قرار گیرد. از جمله سبکهای هنری که تحت تأثیر این تئوری قرار گرفت، سوررئالیسم بود. سوررئالیستها تحت تأثیر اندیشههای فروید و هانری برگسون، معتقد به جستجو در جهان رویا و ضمیر پنهان و معتقد به کشف و شهودی در لایههای پنهان درون بودند. هنرمندان سوررئالیست همچون آندره برتون، پیش از گرایش به این سبک تحت تأثیر سبک دادائیسم بودند و سپس به سمت این سبک گرایش پیدا نمودند. نخستینبار واژهی «سوررئالیسم» توسط آپولینر شاعر فرانسوی در سال 1917 به کار برده شد. وی این واژه را در تفسیر یکی از نمایشنامههای خود به کار برد. پس از این از سال 1920 این سبک به تدریج هنرهای تجسمی را فرا گرفت و بسیاری از هنرمندان دادائیست به این سبک پیوستند. در سال 1925 نخستین نمایشگاه از آثار سوررئالیستها تشکیل شد که افرادی همچون کله (Klee)، ماکس ارنست (Max Ernest)، جورجو دا کیریکو (Chirico)، خوان میرو (J.Miro)، ماسون (Masson)، پیکاسو و پارهای از نقاشان معروف در آن شرکت جستند و بعد از سال 1926 نیز به تدریج بعضی از شخصیتهای برجسته نقاشی همچون ماگریت (Magritte)، سالوادر دالی (Salvador Dali)، جاکومتی (Giacometti)، تانگی (Tanguy) و شاگال (Chagall) به این سبک پیوستند.
چگونگی ارتباط میان هنر و سیاست، از مباحثی است که سابقه طولانی و پراهمیت در مباحثات تئوریک هنر دارد. هنرها، به دلیل قوت پیام رسانی خود، همواره موردنظر اهل سیاست بوده اند. از این رو، نمونه های هنر درباری و حکومتی، در همه ادوار تاریخ زندگی اجتماعی بشر، هویت قابل ملاحظه ای یافته است.
در سال های معاضر نیز که جامعه ما، فرهنگ نوین خود را، به ضرب تحمیل حکومت دست نشانده پهلوی، از غرب به دست آورد. تز جدایی هنر از سیاست، برای مقرب نگه داشتن هنر، پیوسته موردنظر مبلغین فرهنگ استعماری بوده است ...
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: PPT تعداد صفحات: 26 حجم فایل: 1818 کیلوبایت قیمت: 7200 تومان
دانلود پاورپوینتدر مورد گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی،
در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
رنگ های اصلی
رنگ های فرعی یا ثانویه
رنگ های ترکیبی
تأثیرات روانی رنگ ها
نکاتی در طراحی رابط کاربر
بخشی از متن پاورپوینت:
در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند، زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آن ها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند. برای کاربر راحت ترین چیز اینه که بدون فکر کردن و از روی عادت کاری رو که میخواد انجام بده. برای این منظور باید رابط کاربر رو جوری طراحی کرد که کاربر با استفاده از اون چیزهایی که تو دنیای واقعی ملکه ذهنش شده راه خودش رو به سادگی تو برنامه پیدا کنه.
به دستورات تصویری مناسب نسبت بدید که گویای عملکرد دستور باشه.
یک تصویر گویای هزار حرفه ولی بخاطر داشته باشید که نبود یک تصویر بهتر از بودن یک تصویر نامناسبه، بهتره. قراره این تصویر راهنمای کاربر باشه نه باعث گمراهی اون.
از اقلامی استفاده کنید که خودشون انجام کاری رو از کاربر طلب میکنند.
به عنوان مثال یک دکمه فشاری (Puch Button) با اون ظاهر برجستهای که داره، داد میزنه که باید روی من فشار بدید...
در عصر حاضر از انواع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است.
امروزه نور در زمنیه گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد. اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسأله باعث می شود که ایده های خلاقانه آن ها به هنگام استفاده و اجرای جلوه واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی، با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.
در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازی ها و کاربرد آن ها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.